Apr 26, 2011

Bahasa Pelik

Seperti yang semua tahu di planet bumi ini terdapat banyak bahasa kerana manusia di bumi terdiri dari pelbagai bangsa.. jadi banyak bahasa-bahasa yang kita masih tidak dapat explore.. haa disini aku nak kongsi bahasa yang agak pelik bagi aku.. kalau kita di Malaysia main bahasa F( yang fafafufu semua tu).. tapi di negara luar lagi pelik iaitu bahasa Gibberish dan bahasa UBBI DUBBI.. Bahasa pelik-pelik ini biasanya digunakan untuk mengumpat depan2, nak kasi tau sebuah cerita tetapi orang lain tidak tahu dan juga sebagainya..

Gibberish kata abang wiki "Gibberish (sometimes Jibberish) is a generic term in English for talking that sounds like speech, but carries no actual meaning. This meaning has also been extended to meaningless text or gobbledygook. The common theme in gibberish statements is a lack of literal sense, which can be described as a presence of nonsense"

UBBI DUBBI kata abang wiki "Ubbi Dubbi is a language game spoken with the English language, and is a close relative of the language game Obbish. It was popularized by the long-running PBS television show ZOOM"

Semua fahamkan english jadi aku taknak translate sebab english aku tak berapa sangat.. hehe

di sini aku ade sediakan bagaimana penggunaan bahasa2 pelik nih..

Gibberish


Siap Ada Lagu lagi kau.. ini aku ambil yang ada lirik sebab kalau dengar dia nyanyi tanpa lirik korang takkan tahu dia sebut apa.. hehe

Ni pula cara nak becakap UBBI DUBBI


Kalau dia cakap laju-laju tak paham juga.. jadi aku ambil yang slow2..
haa layan...

Ni cara nak becakap Ginbberish.. macam comel juga..



Macam-macam..Bagi aku gibberish lebih mempersona sebab gaya macam malas nak cakap je.. style KOT.. hahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...